Shimano TL-BR001 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Acest manual este potrivit și pentru

SI-BR01A-000
Instrucțiuni de service
TL-BR001/BR002/BR003
Unealtă de aerisire
NOTĂ IMPORTANTĂ
Instrucțiunile de service pot fi vizualizate în următorul loc.
https://si.shimano.com
În interesul siguranței, aceste „instrucțiuni de
service” trebuie citite în întregime înainte de
utilizare, trebuie respectate pentru a asigura o
utilizare corectă și depozitate în așa fel încât să
poată fi oricând consultate.
Instrucțiunile următoare trebuie respectate în fiecare moment, pentru a
preveni vătămarea corporală și deteriorarea fizică a echipamentului și a
obiectelor din jur. Instrucțiunile sunt clasificate în funcție de gradul
pericolului sau de gravitatea deteriorărilor posibil rezultate în urma
utilizării incorecte.
PERICOL
Nerespectarea instrucțiunilor va provoca
decesul sau vătămarea gravă.
AVERTISMENT
Nerespectarea instrucțiunilor poate
provoca decesul sau vătămarea gravă.
ATENȚIE
Nerespectarea instrucțiunilor poate
provoca vătămarea corporală sau
deteriorarea fizică a echipamentului și a
obiectelor din jur.
Informații importante privind siguranța
AVERTISMENT
Purtați protecție aprobată pentru ochi atunci când efectuați
activități de întreținere, precum înlocuirea componentelor.
Plăcuțele de frână și discul de frână nu trebuie să intre în contact cu
uleiul sau cu vaselina. Dacă vă deplasați cu bicicleta când discul de frână
și plăcuțele de frână sunt contaminate cu ulei sau vaselină, este posibil
ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave în urma
căderii sau coliziunilor.
Nu utilizați frânele când apar scurgeri de ulei. În caz contrar, este posibil
ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave.
Nu utilizați alt ulei decât uleiul mineral original SHIMANO. În caz
contrar, este posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să provocați
vătămări grave.
Utilizați numai ulei mineral original SHIMANO din recipiente recent
deschise. Dacă nu se respectă această instrucțiune, este posibil ca frânele
să nu se mai acționeze și să provocați vătămări grave.
Nu permiteți ca în sistemul de frânare să pătrundă apă sau bule de aer.
În caz contrar, este posibil ca frânele să nu se mai acționeze și să
provocați vătămări grave.
ATENŢIE
Atenționări privind uleiul mineral original SHIMANO
Utilizați protecții adecvate pentru ochi în timpul manevrării și evitați
contactul cu ochii. În cazul contactului cu ochii, se va clăti zona afectată
cu apă curată și se va solicita imediat asistență medicală. Contactul cu
ochii poate provoca iritaţii.
Se vor purta mănuşi de protecţie. În cazul contactului cu pielea, se va
spăla bine zona afectată cu apă și săpun. Contactul cu pielea poate
provoca iritații și disconfort.
Se vor acoperi nasul şi gura cu o mască de gaze şi se va lucra într-o zonă
bine aerisită. Inhalarea vaporilor de ulei mineral poate provoca greață.
În cazul inhalării vaporilor de ulei mineral, persoana afectată va fi
scoasă imediat la aer curat. Înveliți-o cu o pătură. Victima va fi
stabilizată și ținută la cald. Se va solicita asistență medicală.
Manipularea uleiului mineral original SHIMANO
A nu se ingera. Poate provoca vomă sau diaree.
Nu lăsați la îndemâna copiilor.
Recipientul de ulei mineral original SHIMANO nu trebuie tăiat, lăsat
lângă surse de căldură sau presurizat. Dacă procedați astfel, puteți
provoca explozii sau incendii.
Aruncarea uleiului uzat: se vor respecta reglementările locale și/sau
naționale. Manipulați cu atenție uleiul când îl pregătiți pentru
eliminare.
Instrucțiuni: se păstrează recipientul închis, pentru a împiedica
pătrunderea obiectelor străine şi a umezelii şi se depozitează într-un loc
răcoros, la întuneric, ferit de razele soarelui şi de căldură. A se feri de
căldură sau de flacără, produs petrolier clasa III, nivel de periculozitate
III
Unelte incluse în set
TL-BR001
Seringă
Clemă
Tub
Unealtă aerisitor
TL-BR002
Bază pâlnie
Dop pentru ulei
Capac pâlnie
Pâlnie pentru ulei (pentru tip ST)
TL-BR003
Bază pâlnie
Dop pentru ulei
Capac pâlnie
Pâlnie pentru ulei (pentru tip BL)
Clemă: previne scurgerile de ulei prin blocarea debitului de ulei în tub
când se demontează unealta de purjare.
Unealtă aerisitor: se conectează tubul la aerisitor.
Capacul pâlniei: previne scurgerile de ulei.
MOD DE UTILIZARE
Observație
Metoda de completare cu ulei mineral original SHIMANO și aerisire
poate prezenta diferențe, în funcție de model. Când completați cu
ulei mineral original SHIMANO și efectuați aerisirea, consultați și
secțiunea „Completarea cu ulei mineral original SHIMANO și
aerisirea” din manualul pentru dealeri aferent fiecărui model.
1. Lăsați distanţierul de aerisire (galben) fixat pe etrier şi aşezați bicicleta
pe un stand special sau asemănător, după cum se arată în imagine.
Tip BL
Fixați maneta de frână astfel încât să fie paralelă cu solul.
Furtun de frână
Etrier
Tip ST
Se răsfrânge capacul suport începând cu partea din față. Consultați
manualul pentru dealeri aferent fiecărui model și reglați unghiul manetei.
2. Scoateți șurubul de aerisire și inelul O și introduceți pâlnia pentru ulei.
Pentru informații privind mărimea uneltei destinate șurubului de
aerisire, consultați manualul pentru dealeri aferent fiecărui model.
Pâlnie pentru
ulei
Inel O
Șurub de aerisire
3. Injectați uleiul din seringă.
Etriere tip aerisitor
Fixați o cheie tubulară de 7 mm în locaș, umpleți seringa cu ulei, apoi
fixați tubul la aerisitor. Se slăbește aerisitorul cu 1/8 de tură pentru a-l
deschide. Se apasă pistonul seringii pentru adăugarea uleiului. Uleiul va
începe să iasă din pâlnia pentru ulei. Se completează cu ulei până când
nu mai există bule de aer în ulei.
Aerisitor
Etriere tip bosaj de aerisire
Fixați o cheie hexagonală de 3 mm la șurubul de aerisire, scoateți
capacul bosajului de aerisire, umpleți seringa cu ulei, apoi prindeți tubul
la bosajul de aerisire. Slăbiți și desfaceți șurubul de aerisire cu 1/8 de
tură. Se apasă pistonul seringii pentru adăugarea uleiului. Uleiul va
începe să iasă din pâlnia pentru ulei. Se completează cu ulei până când
nu mai există bule de aer în ulei.
Bosaj de aerisire
Șurub de
aerisire
4. Strângeți temporar șurubul de aerisire/aerisitorul și scoateți seringa
după dispariția tuturor bulelor de aer din ulei.
În acest punct, maneta nu trebuie apăsată și eliberată în mod
repetat.
Astfel, bulele de aer se vor amesteca cu uleiul din etrier și va fi necesar
un timp suplimentar pentru eliminarea sa. (Dacă maneta a fost apăsată
și eliberată în mod repetat, se va evacua tot uleiul și se va completa din
nou cu ulei.)
La tipurile ST, odată ce nu mai există bule de aer amestecate în ulei,
consultați manualul pentru dealeri aferent fiecărui model pentru a
regla unghiul manetei, apoi mai adăugați ulei o dată până la dispariția
bulelor de aer din ulei.
5. Se aerisește.
Fixați o cheie tubulară de 7 mm/o cheie hexagonală de 3 mm și prindeți
tubul cu punga la aerisitor/bosajul de aerisire. Desfaceți aerisitorul/
șurubul de aerisire. După câteva momente, uleiul și bulele de aer vor
trece în mod natural din aerisitor/bosajul de aerisire în tub. Astfel, se
pot extrage cu ușurință majoritatea bulelor de aer rămase în sistemul
de frânare. De asemenea, în această etapă se poate scutura uşor
furtunul, se poate lovi uşor recipientul rezervorului ori etrierul cu o
şurubelniţă în cruce sau se poate schimba poziţia etrierului.
Bosaj de aerisire
Șurub de
aerisire
Aerisitor
Bule de aer
Bule de
aer
6. În timpul aerisirii, nivelul de ulei trebuie menținut prin completarea cu
ulei.
Pe măsură ce nivelul uleiului din pâlnia pentru ulei scade, adăugați ulei
suplimentar pentru a menține uleiul la un nivel care să împiedice
tragerea aerului în recipientul rezervorului.
7. După ce toate bulele de aer au ieșit din bosajul de aerisire/aerisitor, se
închide temporar șurubul de aerisire/aerisitorul.
Bosaj de aerisire
Șurub de aerisire
Aerisitor
8. Cu maneta apăsată, se desface și se strânge șurubul de aerisire/
aerisitorul în succesiune rapidă.
Se desface și se strânge timp de aproximativ 0,5 secunde de fiecare dată
pentru a elibera orice bule de aer din interiorul etrierului.
Șurub de
aerisire
Aerisitor
9. Se repetă pasul 8 de două sau trei ori și apoi se strânge șurubul de
aerisire/aerisitorul.
Bosaj de aerisire
4 - 6 N·m
Șurub de aerisire
Aerisitor
4 - 6 N·m
10. Dacă se acționează lent maneta, bulele de aer din sistem se vor ridica
în pâlnia pentru ulei. După dispariția tuturor bulelor de aer, apăsați
maneta până la capăt.
Se verifică dacă maneta a devenit rigidă.
Dacă maneta nu devine rigidă, se repetă procedura începând cu etapa
5.
RigidăUșor rigidă
11. Schimbați unghiul manetei de două ori, apoi efectuați pasul 10 pentru
fiecare unghi.
Se verifică dacă nu mai există bule de aer. Pentru informații privind
unghiul manetei, consultați manualul pentru dealeri aferent fiecărui
model.
Tip BL
Tip ST
12. Fixați maneta pe orizontală.
13. Se conectează pâlnia pentru ulei cu dopul pentru ulei.
Scoateți dopul pentru ulei din capacul pâlniei, orientați partea cu inelul
O atașat în jos și astupați pâlnia.
Dop pentru ulei
Inel O
14. Scoateți pâlnia pentru ulei cu dopul pentru ulei la locul său.
15. Se strânge cu un șurub de aerisire la care s-a atașat un inel O.
Se strânge până când uleiul curge în afară pentru a asigura eliminarea
tuturor bulelor de aer din interiorul recipientului rezervor. Maneta de
frână nu trebuie acționată. Dacă este acționată, există riscul de
pătrundere a bulelor de aer în cilindru. Pentru informații privind
mărimea uneltei și cuplul de strângere destinate șurubului de aerisire,
consultați manualul pentru dealeri aferent fiecărui model.
Șurub de aerisire
16. Se șterg orice urme de ulei scurs.
Observație
Dacă unealta pentru aerisitor este extrasă din tub, introduceți unealta
pentru aerisitor pe o distanță scurtă în tub, apoi prindeți tubul la
aerisitor. Astfel, unealta pentru aerisitor se va așeza în poziția corectă.
Aerisitor
Unealtă aerisitor
Tub
Rețineți: în scopul îmbunătățirii produsului, specificațiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano TL-BR001 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Acest manual este potrivit și pentru