ÎN INTERESUL SIGURANŢEI
Pentru montarea pe bicicletă și întreținere:
6
•
Frâna pe disc nu este proiectată să funcționeze în poziție răsturnată. Dacă bicicleta este răsturnată sau culcată, este posibil ca frâna să nu funcționeze
corect, putând provoca accidente grave. Înainte de folosirea bicicletei, se va acționa de câteva ori maneta de frână pentru a verifica dacă frâna
funcționează normal. Dacă frânele nu funcționează normal, se va înceta imediat folosirea acestora și se va lua legătura cu un dealer sau un
reprezentant.
•
Dacă maneta de frână nu opune rezistență la apăsare, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
•
Dacă apar scurgeri de lichid, se va înceta imediat folosirea frânelor și se va lua legătura cu un dealer sau un reprezentant.
•
În cazul aplicării frânei față cu o forță exagerată, roata se poate bloca, iar bicicleta se poate răsturna în față, provocând rănirea gravă.
•
Înainte de utilizarea bicicletei, se va verifica funcționarea corectă a frânelor față și spate.
•
Distanța de frânare va fi mai mare pe vreme ploioasă. Se va reduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
•
Dacă suprafața de rulare este udă, anvelopele vor derapa mai ușor. Deraparea anvelopelor poate duce la căzături. Pentru a evita acest lucru,
sevareduce viteza și se va frâna ușor, din timp.
Pentru montarea pe bicicletă și întreținere:
•
La acționarea comutatorului de schimbare, motorul care acționează schimbătorul față se va deplasa în poziția nouă fără oprire; se va avea grijă să nu
strivească degetele.
•
În timpul montării sau reparării roții, persoana care efectuează lucrările va avea grijă să nu atingă cu degetele
discul de frână aflat în mișcare.
Discul de frână este suficient de ascuțit încât să cauzeze leziuni grave dacă degetele persoanei care efectuează
lucrarea sunt prinse în orificiile acestuia.
•
Dacă discul de frână este crăpat sau îndoit, trebuie înlocuit cu unul nou.
•
Dacă discul de frână se uzează până la grosimea de 1,5 mm sau până când suprafața de aluminiu devine vizibilă, trebuie înlocuit cu unul nou.
•
Înainte de reglarea frânelor, se va verifica dacă piesele componente ale acestora sunt suficient de reci.
•
Se va folosi numai ulei mineral original Shimano. În cazul folosirii altor tipuri de ulei, este posibil ca frânele să nu funcționeze corect sau să se
defecteze.
•
Se va folosi numai ulei dintr-un recipient nou. Nu se va refolosi uleiul scurs prin aerisitor. Uleiul vechi și cel deja folosit pot conține apă, care provoacă
blocarea sistemului de frânare din cauza vaporilor.
•
Apa sau bulele de aer nu trebuie să pătrundă în sistemul de frânare, deoarece acesta se poate bloca din cauza vaporilor. Capacul rezervorului trebuie
îndepărtat cu mare atenție.
•
Dacă furtunul de frână a fost tăiat pentru a-i regla lungimea, sau dacă a fost schimbat de pe stânga pe dreapta sau viceversa, acesta trebuie aerisit
conform etapelor din secțiunea „Completarea cu ulei mineral original Shimano și aerisirea”.
•
Când bicicleta este răsturnată sau culcată, este posibil ca în rezervorul sistemului de frânare să existe bule de aer, rămase acolo la închiderea șurubului
de aerisire sau acumulate în diverse părți ale sistemului de frânare la utilizarea îndelungată a acestuia. Sistemul de frânare pe disc nu este proiectat să
funcționeze în poziție răsturnată. Dacă bicicleta este răsturnată sau culcată, bulele de aer din rezervor se pot deplasa în direcția etrierelor. Dacă
bicicleta este utilizată în această situație, este posibil ca frânele să nu funcționeze și utilizatorul să fie accidentat grav. Dacă bicicleta a fost răsturnată
sau culcată, se va acționa de câteva ori maneta de frână, pentru a verifica funcționarea normală a frânelor înainte de a folosi bicicleta. Dacă frânele nu
funcționează normal, trebuie reglate conform procedurii următoare.
Dacă frâna nu funcționează corect (nu are forță) la apăsarea manetei
Se orientează zona de aerisire a manetei de frână într-o poziție paralelă cu solul, apoi se apasă ușor de mai multe ori și se așteaptă revenirea
bulelor de aer în rezervor.
Dacă frânarea este în continuare slabă, se aerisește sistemul de frânare. (Se va consulta secțiunea „Completarea cu ulei mineral original
Shimanoși aerisirea”)