SI-7080A-002-05
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate
fără notificare. (Romanian)
Informaţii generale privind siguranţa
• La schimbarea uleiului, se va avea grijă ca acesta să nu ajungă pe discul de
frână, pe plăcuţele de frână sau pe jantă în cazul utilizării frânelor pe jantă etc.
Dacă uleiul ajunge pe aceste componente, eficienţa frânării va fi afectată.
Această problemă poate fi remediată conform procedurilor din manualul cu
instrucţiuni al frânei.
• Deoarece există pericol de explozie sau incendiu, nu se va fuma, mânca
sau bea în timpul folosirii acestui ulei. De asemenea, se va păstra la distanţă
de surse de aprindere cum ar fi scântei, flăcări deschise, surse de căldură,
temperaturi înalte; se va preveni aprinderea de la scânteile din electricitatea
statică sau alte tipuri de scântei.
• Se va folosi numai în aer liber sau într-o zonă bine ventilată. Inhalarea vaporilor
de ulei poate provoca greaţă. Se va asigura o ventilaţie adecvată și se va
folosi o mască pentru căile respiratorii. În cazul inhalării accidentale de vapori,
persoana afectată va fi scoasă imediat la aer curat. Victima trebuie să fie
liniștită și încălzită. Se va consulta medicul dacă este cazul. Dacă respiraţia se
oprește, se va efectua respiraţie artificială; dacă respiraţia este dificilă, se va
administra oxigen persoanei afectate.
■ Precauţii pentru manipularea uleiului SG-S700
• Se vor purta ochelari de protecţie și se va evita contactul cu ochii. Contactul cu
ochii poate provoca iritaţii.
În cazul contactului cu ochii, zona afectată va fi spălată cu apă curată și se va
consulta de urgenţă medicul.
• Se vor purta mănuși de protecţie. Contactul cu pielea poate provoca iritaţii și
disconfort. În cazul contactului cu pielea, zona afectată va fi spălată bine cu apă
și săpun. Dacă pielea capătă un aspect anormal, se va solicita imediat asistenţă
medicală.
• A nu se bea uleiul. Dacă este băut accidental, nu trebuie indusă voma.
Persoana trebuie să bea 1 - 2 căni de apă și se va consulta de urgenţă medicul.
Dacă persoana afectată își pierde cunoștinţa, nu i se va administra nimic pe
cale bucală. Dacă voma apare natural, se va înclina corpul pentru a se preveni
inhalarea.
• Se vor spăla bine mâinile după utilizare.
• La depozitare, se va închide bine recipientul pentru a preveni intrarea apei
sau materialelor străine. A nu se lăsa la îndemâna copiilor. A nu se depozita în
bătaia razelor solare, în zone în care temperatura poate depăși 40ºC, în zone
ude sau cu umiditate înaltă care favorizează ruginirea sau în zone în care există
pericol de îngheţ.
• Uleiul uzat, vechi sau folosit pentru curăţare trebuie depozitat la deșeuri
conform legilor și reglementărilor locale în vigoare.
• Pentru a menţine peformanţele produsului, uleiul trebuie schimbat după primii
1.000 km de la prima utilizare a produsului și la fiecare 2 ani după aceea (sau la
fiecare 5.000 km dacă bicicleta este folosită frecvent).
• Se va folosi numai ulei Shimano SG-S700 pentru întreţinere. Utilizarea altor
uleiuri poate provoca probleme cum ar fi scurgeri de ulei, funcţionarea
defectuoasă a schimbătorului de viteze etc.
• În cazul utilizării unui bidon de ulei de 1L, aspirarea uleiului cu seringa poate
pune probleme când a mai rămas doar puţin ulei în bidon. Se va transfera mai
întâi tot uleiul într-un alt recipient.
• Aceste instrucţiuni se vor citi cu atenţie și se vor păstra într-un loc sigur, pentru
a le putea consulta pe viitor.
Instrumente incluse în set Seringă, tub, aerisitor, garnitură inelară, recipient
SI-7080A-002
TL-S703
Butuc cu viteze interne: Înlocuirea uleiului
Folosind un stand etc., se
permite rotirea roţii spate în
timpul lucrărilor.
A: Scurgerea uleiului vechi
1.
Se rotește lent roata până
când orificiul pentru ulei este
orientat în sus.
2.
Se scoate șurubul și garnitura inelară din orificiul pentru ulei.
3.
Se atașează aerisitorul cu tubul cuplat la carcasa butucului.
4.
Se conectează la tub seringa cu pistonul complet apăsat.
Orificiu pentru ulei
Cheie hexagonală
de 3 mm
6.
Se schimbă vitezele și se rotesc pedalele pentru a acţiona
roata timp de 1 minut.
7.
Se lasă roata nemișcată timp de 1 minut.
8.
Se scoate uleiul din interior conform procedurii A de mai sus.
C: Injectarea uleiului nou
1.
Se injectează 25 ml de ulei nou în butuc parcurgând etapele
B - 1. până la B - 5. de mai sus.
2.
Se șterge uleiul scurs pe butuc etc.
5.
Se montează garnitura inelară și șurubul orificiului pentru ulei.
4.
După retragerea pistonului pentru reducerea presiunii interne,
se demontează aerisitorul.
3.
Se împinge pistonul pentru a injecta uleiul nou în interiorul
butucului.
2.
Se aspiră 25 ml de ulei nou în seringă și se conectează la tub.
6.
Se așteaptă circa 5 minute depunerea uleiului, fără a roti sau
mișca bututucul.
7.
Se retrage lent pistonul pentru a aspira uleiul din interiorul
carcasei butucului.
5.
Se introduce seringa între spiţe și se rotește lent roata in faţă,
până când orificiul pentru ulei este orientat în jos.
8.
Se rotește lent roata astfel încât orificiul pentru ulei să fie
orientat în sus.
10.
Se scoate uleiul vechi din seringă.
9.
Se demontează aerisitorul având grijă ca tubul să nu se
desprindă de seringă.
1.
Se atașează aerisitorul la carcasa butucului.
* Când uleiul este introdus forţat, presiunea internă va crește
și este posibil ca pistonul să fie împins înapoi. Dacă pistonul
este retras periodic pentru a reduce presiunea din interiorul
butucului, uleiul va fi mai ușor de injectat în butuc.
B: Curăţarea interiorului
Se rotește
în faţă
Observaţie:
Dacă pistonul este retras rapid,
este posibil să aspire și aer.
Observaţie:
Orificiul pentru ulei
trebuie să fie orientat
în sus. Dacă acesta
este desfăcut în
altă poziţie, uleiul
din interior se poate
scurge.
AVERTISMENT
* Pentru a evita prinderea
seringii în apărătoarea lanţului
etc., se va introduce seringa
între spiţe în timpul rotirii roţii.
Șurub orificiu
pentru ulei
Garnitură inelară
Cuplu de strângere:
1 - 3 N•m
Cheie fixă de 10 mm Carcasă butuc
Tub
Aerisitor
* Se verifică dacă garnitura inelară este montată corect pe
aerisitor
Tub
Seringă
Aerisitor
Piston
Piston
* Când uleiul este introdus forţat, presiunea internă va crește
și este posibil ca pistonul să fie împins înapoi. Dacă pistonul
este retras periodic pentru a reduce presiunea din interiorul
butucului, uleiul va fi mai ușor de injectat în butuc.
* Dacă aerisitorul este demontat fără retragerea pistonului,
este posibil ca uleiul să revină în piston împreună cu aerul
din interiorul tubului și să se reverse din piston.
Cuplu de strângere: 2 - 3 N•m
Șurub orificiu
pentru ulei
Garnitură inelară
Cheie hexagonală de 3 mm
* Dacă seringa sau tubul se murdăresc la scoaterea uleiului
vechi sau la curăţarea interiorului butucului, trebuie curăţate
folosind soluţie de curăţare a pieselor etc.
Cuplu de strângere: 1 - 3 N•m