17
RO
14. DURATA DE VIAȚĂ ȘI CASAREA
14.2. Scoatere din uz și casarea
În timpul dezasamblării sunt expuse componente sub tensiune care pot duce la electrocutare atunci când
sunt atinse. Înainte de începerea lucrărilor de demontare, deconectaţi ventilatorul de la toţi polii reţelei
și asiguraţi-l împotriva repornirii accidentale!
Componente și părți constructive ale echipamentului care și-au atins durata de viață, de ex. datorită uzurii, coroziunii,
stresului mecanic, oboselii și/sau altor efecte care nu pot fi identificate direct, trebuie să fie eliminate profesional și
adecvat după dezasamblare, în conformitate cu legile și reglementările naționale și internaționale. Același lucru se
aplică substanțelor auxiliare utilizate, cum ar fi uleiurile și grăsimile sau alte substanțe. Reutilizarea conștientă sau
inconștientă a componentelor uzate, cum ar fi, de exemplu, elici, rulmenți, motoare etc. poate pune în pericol persoane,
mediul înconjurător, precum și utilaje și instalații. Trebuie respectate și aplicate reglementările locale aplicabile privind
operarea echipamentelor.
14.1. Durata de viaţă a produsului
14.3. Piese de schimb (motor + elice)
Se pot folosi numai piese de schimb originale.
Reparațiile pot fi efectuate numai de către personal instruit și autorizat.
Motoarele sunt echipate cu rulmenți cu lubrifiere permanentă fără întreținere. În condiții normale de funcționare, dura-
ta de viață estimată este de aproximativ 30.000 de ore de funcționare.
Informațiile furnizate aici depind puternic de domeniul de aplicare respectiv, precum și de condițiile de mediu. Reco-
mandăm înlocuirea acestor ventilatoare de acoperiș după aproximativ 30.000 de ore de funcționare sau la 5 ani.
Eroare Cauză posibilă Metode de remediere
■Ventilatorul nu
pornește
■Nu există tensiune de alimentare ■Verificați rețeaua de alimentare / conectările
■Elicea nu se rotește liber ■Identificați cauzele și, dacă este posibil,
eliminați defecțiunea Dacă nu este posibil,
contactați furnizorul.
■Motor supraîn-
călzit / protecția
termică este
declanşată
■Defecțiune rulmenți ■Contactați furnizorul
■Temperaturi de operare prea mari ■Respectați datele de pe placa de timbru
■
Debit de aer prea mic, motorul nu se poate răci
■Vedeți eroare „Debit de aer redus“
■Echipament prea
zgomotos / vi-
brații ale carcasei
■Depuneri de murdarie pe elice ■Vezi capitol întreținere și curățare
■Elice dezechilibrată ■Contactați furnizorul
■Racordul la tubulatura / canalul de as-
pirație sau evacuare provoacă vibrații /
oscilații
■Montați ventilatorul cu atenuatoare de
vibrații
■Șuruburi de fixare slăbite ■Strângeți șuruburile
■Defecțiune rulmenți ■Contactați furnizorul
■Palete elilce slăbite ■Contactați furnizorul
■Debit de aer prea
mic
■Elicea se învârte în sens invers (direcție de
transport aer greșită)
■Verificați marcajele de pe echipament / placa
de timbru Verificați conexiunile electrice
■Pierderi mari de presiune în sistem ■Îmbunătățiți configurația conductelor sau
selectați un ventilator mai puternic
■Clapete antiretur închise sau parțial deschi-
se
■Verificați acționare / poziție de montaj cla-
petă antiretur
■Sistem de conducte obturat ■Îndepărtați blocajul / curățare grilă de pro-
tecție
■Controlul turației setat incorect / conectat
incorect
■Verificați setările / unitatea de comutare și,
eventual, ajustați / conectați
15. IDENTIFICAREA ŞI ÎNDEPĂRTAREA ERORILOR
www.ruck.eu |