Informaţii generale privind siguranţa
Instrucţiuni pentru service SI-8H20C
SM-BH59
• În cazul unei scurgeri de lichid, utilizarea frânelor trebuie
întreruptă imediat și trebuie efectuate reparaţiile necesare.
Dacă se continuă folosirea bicicletei în această situaţie, frânele
pot ceda brusc.
• Înainte de instalarea pieselor, se vor consulta cu atenţie
instrucţiunile de service. Componentele slăbite, uzate sau
defecte pot produce rănirea gravă a utilizatorului.
Se recomandă în mod expres utilizarea exclusivă a pieselor de
schimb Shimano originale.
• Instrucţiunile pentru service se vor citi cu atenţie și se vor păstra
într-un loc sigur, pentru a le putea consulta pe viitor.
• Se taie furtunul astfel încât capătul tăiat să fie perpendicular pe
axa longitudinală a furtunului. Dacă furtunul este tăiat oblic, pot
avea loc scurgeri.
4. Se folosește un ac sau un obiect similar pentru a netezi interiorul capătului
tăiat al furtunului, apoi se montează inserţia de conectare. Se atașează
furtunul la unealta TL-BH61 conform ilustraţiei, apoi se
fixează unealta TL-BH61 într-o menghină. Se folosește
un ciocan sau o unealtă similară
pentru a introduce inserţia de
conectare în furtun, până când
baza acesteia atinge capătul
furtunului. În cazul în care
capătul furtunului nu atinge
baza inserţiei conectorului,
furtunul se poate deconecta
sau pot apărea scurgeri.
3. Pentru a verifica fixarea corectă a capetelor furtunului în baza
suporturilor pentru cablu ale etrierului și manetei de frână, se
marchează furtunul înainte de montare, conform ilustraţiei.
(Orientativ, furtunul trebuie să intre în suport circa 14 mm,
măsuraţi de la capătul tăiat al furtunului).
5. După ce se verifică dacă oliva este amplasată
conform ilustraţiei, se aplică vaselină pe filetul
șuruburilor de conectare, apoi se cuplează
furtunurile la maneta de frână și la etrier conform
ilustraţiei.
Aprox. 14 mm
Marcaj
Pentru rezultate optime, se recomandă utilizarea
următoarei combinaţii.
• La tăierea furtunului, cuţitul trebuie manipulat cu grijă pentru a
evita accidentele.
• Atenţie la accidentările ce pot fi provocate de olivă.
Notă
• Garanţia nu acoperă uzura normală sau deteriorarea rezultată în
urma utilizării normale a pieselor.
• Se vor citi aceste instrucţiuni de service împreună cu
instrucţiunile de service pentru BR-M525
ATENŢIE
2. Se trece furtunul prin șurubul de conectare și prin olivă,
conform ilustraţiei.
Capăt tăiat
Direcţia de introducere
Olivă
Furtun
Șurub de conectare
90 grade
Marcaj
Menghină
TL-BH61
Inserţie de
conectare
Furtun
Olivă
Olivă
Șurub de
conectare
Șurub de conectare
Șurub de conectare
Cheie
de 8 mm
Inserţie de conectare
Inserţie de
conectare
Olivă
Furtun
Șurub de conectare
Capăt tăiat
Montarea
1. Se folosește un cutter sau o unealtă
similară pentru tăierea furtunului.
* Cutterul trebuie manipulat corect și
cu prudenţă, conform instrucţiunilor
furnizate împreună cu acesta.
Se montează capacul pe
șurubul de conectare la
maneta de frână.
Capac
Olivă
Furtun
4 mm
Olivă
Furtun
Inserţie de
conectare
5 mm
Manetă de frână
Etrier
Furtunul nu trebuie să se răsucească.
Etrierele și manetele trebuie să se afle în poziţiile din imagini.
< Pentru maneta stângă > < Pentru maneta dreaptă >
Olivă
Vaselină
Se aplică vaselină pe
exteriorul piesei ovale.
Se împinge furtunul de frână
și se strânge simultan șurubul
de conectare.
6.
Cuplu de strângere:
5 - 7 N•m
* Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la: http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare. (Romanian)
SI-8H20C-05
Serie DEORE
Furtun de frână SM-BH59
Etrier BR-M525
Manetă de frână BL-M525
Ulei mineral SM-DB-OIL
AVERTISMENT
• După montarea furtunului SM-BH59 pe frână, adăugarea de
lichid de frână și aerisire, se apasă din nou de câteva ori maneta
pentru a verifica dacă frâna funcţionează normal și dacă nu
există scurgeri de lichid din furtun sau din sistem.
• Ansamblul șurubului de conectare (șurub de conectare, olivă și
inserţia de conectare) al furtunului SM-BH59 este incompatibil cu
frânele disc BR-M755/M555/C901 și nu trebuie folosit cu acestea.
• La montarea furtunului nu se vor refolosi oliva sau inserţia de
conectare. Dacă este deteriorată sau refolosită, este posibil ca
oliva sau inserţia de conectare să nu permită fixarea corectă a
furtunului, putând provoca deconectarea acestuia de la etrier
sau de la maneta de frână. Dacă furtunul se
deconectează, există pericolul
ca frâna să se
defecteze brusc.