Shimano BR-M975 Service Instructions

Tip
Service Instructions
1. Se așează rezervorul paralel cu solul, apoi i se scoate
capacul. (Se va consulta pasul 1 din „Completarea cu ulei și
aerisirea prin rezervor”)
2. Se fixează o cheie inelară de 7 mm, se umple seringa cu ulei
și se racordează un furtun la aerisitorul. După aceea, se
slăbește aerisitorul cu o optime de tură pentru a-l deschide.
Se apasă pistonul seringii pentru a adăuga ulei. Uleiul va
începe să iasă din rezervor. Se adaugă ulei până când nu
mai există aer în uleiul care iese din rezervor. (Dacă se
folosește instrumentul de aerisire Shimano, se vor citi instrucţiunile de service aferente).
3. După ce a fost evacuat tot aerul, se închide provizoriu aerisitorul. (Dacă pe maneta de frână a fost
montat instrumentul de aerisire Shimano, va trebui demontat în această etapă).
4. Se fixează sticla cu ulei pe aerisitor, apoi se deșurubează aerisitorul. După câteva momente,
uleiul și aerul vor trece în mod natural din aerisitor în tubul sticlei cu ulei. Această metodă simplă
permite evacuarea majorităţii aerului rămas în sistemul de frânare. Pentru accelerarea procesului,
în această etapă se poate scutura ușor furtunul, se poate lovi ușor rezervorul sau etrierul cu o
șurubelniţă sau se poate schimba poziţia etrierului.
Observaţie:
Nu se vor folosi substanţe de umplere pentru lichidul de frână, deoarece acestea favorizează
formarea bulelor de aer care pot cauza reduceri semnificative ale capacităţii de frânare.
10. Se aduce maneta de frână în poziţia iniţială.
*
Instrucţiunile de service sunt disponibile și în alte limbi la:
http://techdocs.shimano.com
Reţineţi: specificaţiile pot fi modificate în sensul îmbunătăţirii fără notificare. (Romanian)
Acţionarea manetei
Slăbit Ușor rigid Rigid
1. Se lasă distanţierul de aerisire (galben) fixat în etriere și se așază bicicleta pe un stand special sau
asemănător, după cum se arată în imagine.
Se fixează astfel încât maneta de
frână să fie paralelă cu solul,
apoi se scoate capacul
rezervorului.
Se rotește maneta de frână astfel încât partea superioară a rezervorului
să fie paralelă cu solul, apoi se scoate capacul rezervorului.
Notă: La reasamblare, se fixează membrana
astfel încât să fie la același unghi cu
partea de jos a rezervorului.
< Tip BL >
< Tip ST >
3. Se slăbește aerisitorul cu o optime de tură pentru a-l
deschide, apoi se toarnă ulei în rezervor. În acest timp, se
acţionează ușor maneta de frână pentru a ajuta la umplerea
sistemului cu ulei.
4. Uleiul va ieși periodic prin aerisitor, la un interval de circa 5 minute.
5. După câteva momente, uleiul și aerul vor trece în mod natural din aerisitor în tub. Această metodă
simplă permite evacuarea majorităţii aerului rămas în sistemul de frânare. Pentru accelerarea
procesului, în această etapă se poate scutura ușor furtunul, se poate lovi ușor rezervorul sau
etrierul cu o șurubelniţă sau se poate schimba poziţia etrierului.
8. La acţionarea manetei de frână, bulele de aer din sistem se ridică și ajung în
rezervor, prin orificiu. După dispariţia tuturor bulelor de aer, se apasă maneta
de frână până la capăt. În acest moment, maneta ar trebui să fie rigidă.
Maneta de frână
trebuie să fie
paralelă cu solul
Membrană
Rezervor
Membrană
Rezervor
Furtun
Etrier
Bidon cu ulei
Aerisitor
2. Se fixează o cheie inelară de 7 mm, se prinde o pungă de
tub, după care se pune tubul pe aerisitor, după cum se
arată în imagine.
Cheie inelară (7 mm)
Tub
Niplu de
aerisire
Sac
Tub
Aerisitor
Sac
Membrană
Partea de jos a rezervorului
Rezervor
Instrucţiuni pentru service SI-0037A-002
Completarea cu ulei mineral și aerisirea
Completarea cu ulei și aerisirea prin rezervor
Completarea cu ulei și aerisirea prin etrier cu ajutorul unei
seringi (kitul de aerisire Shimano inclus)
În acest moment, nu se va apăsa și elibera repetat maneta.
În cazul nerespectării acestei indicaţii, bulele de aer nu se vor elimina din
uleiul din etrier, iar aerisirea va dura mai mult. (Dacă maneta este apăsată
și eliberată repetat, se golește toată cantitatea de ulei, apoi se
completează din nou.)
9. Se umple rezervorul cu ulei, apoi se pune capacul la loc. Se umple rezervorul până la refuz și, în
același timp, se pune capacul, pentru a evita prezenţa bulelor de aer în rezervor. În plus, se va
avea grijă ca nicio picătură de ulei să nu ajungă pe rotor sau pe plăcuţele de frână.
Cuplu de strângere:
0,3 – 0,5 N•m
6. După ce a fost evacuat tot aerul, se strânge provizoriu aerisitorul.
7. Cu maneta de frână apăsată se deschide și se închide aerisitorul, cu mișcări rapide (fiecare
mișcare trebuie să dureze aproximativ 0,5 secunde), pentru a
elimina eventualele bule de aer din etrier. Se repetă procedura
de 2 sau de 3 ori.
După aceea, se strânge din nou aerisitorul.
Cuplu de strângere:
4 - 6 N•m
În acest moment, nivelul
uleiului din rezervor este
scăzut, astfel că se avea
grijă ca nivelul de ulei să fie
menţinut prin completarea
cu cantitatea necesară de
ulei, pentru ca sistemul să
nu tragă aer (pentru ca aerul
să nu intre prin orificiu).
5. Se execută pașii 6-10 din „Completarea cu ulei și aerisirea prin rezervor”.
În acest moment, nivelul
uleiului din rezervor este
scăzut, astfel că se va avea
grijă ca nivelul de ulei să fie
menţinut prin completarea
cu cantitatea necesară de
ulei, pentru ca sistemul să
nu tragă aer (pentru ca aerul
să nu intre prin orificiu).
SI-0037A-002-05
  • Page 1 1

Shimano BR-M975 Service Instructions

Tip
Service Instructions