Efco BC 241 D Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului

Acest manual este potrivit și pentru

MANUAL DE UTILIZARE ŞI ÎNTREŢINERE
RO
BC 241 D
(21.7 cm
3
)
-
DS 2410 D
(21.7cm
3
)
2
1
5
3
1 2 3
6
7
5
8
4
4
4A
I
A
CLOSE
B
OPEN
C
6
7
9
6A
8
T L H
0,5 mm
CMR7H
10
12
11
C
A
B
13
8
1234567891011 2017
S.p.A. - Via E. Fermi, 4
42011 Bagnolo in Piano - Italy
Made in Italy
POWER UNIT
3 1 7
4 5 6 2
5
TRADUCEREA INSTRUCŢIUNILOR ORIGINALE
Stimați clienți
Vă mulumim că ai ales un produs Emak.
Reeaua noastră de dealeri și de ateliere
autorizate vă stau la dispoziie pentru orice
necesitate.
INTRODUCERE
Pentru o utilizare corectă a maşinii şi pentru a
evita accidentele, nu începeţi lucrul fără a citi în
prealabil acest manual, cu cea mai mare atenţie.
În acest manual veţi găsi explicaţii privind
funcţionarea diferitelor componente şi
instrucţiuni privind verificările necesare şi
întreţinerea.
N.B. Descrierile şi ilustraţiile din acest manual
nu îl angajează cu nimic pe producător. Firma
îşi rezervă dreptul de a aduce eventuale
modificări, fără a-şi lua angajamentul de a
actualiza de fiecare dată acest manual.
În afara instrucţiunilor referitoare la utilizare şi
întreţinere, acest manual conţine şi informaţii
cărora trebuie să li se acorde o atenţie specială.
Aceste informaţii sunt marcate cu simbolurile
descrise în continuare:
ATENŢIE: când există riscul de accidente sau de
leziuni personale, inclusiv mortale, sau riscul de
a se aduce pagube grave bunurilor.
AVERTIZARE: când există riscul de a se aduce
pagube aparatului sau componentelor acestuia.
ATENŢIE
PERICOL DE DIMINUARE A AUZULUI
ÎN CONDIŢII NORMALE DE UTILIZARE,
ACEST APARAT POATE FACE CA
OPERATORUL SĂ FIE SUPUS UNUI NIVEL
DE EXPUNERE PERSONALĂ ZILNICĂ LA
ZGOMOT EGALĂ CU SAU MAI MARE DE
85 dB (A).
CUPRINS
1. NORME DE SIGURANŢĂ (conţine
normele referitoare la utilizarea în
siguranţă a maşinii)
5
2. EXPLICAREA SIMBOLURILOR ŞI A
AVERTIZĂRILOR REFERITOARE LA
SIGURANŢĂ (explică în ce mod poate
fi identificată maşina şi care este
semnificaţia simbolurilor)
7
3. COMPONENTELE PRINCIPALE
(explică unde sunt plasate elementele
principale care compun maşina)
7
4. ASAMBLAREA (explică modul în care
trebuie îndepărtat ambalajul şi modul
de montare a elementelor detaşate)
8
5. PORNIREA 8
6. OPRIREA MOTORULUI 11
7. ÎNTREŢINEREA (conţine toate
informaţiile pentru a menţine maşina
eficientă)
12
8. DEPOZITAREA 14
9. PROTECŢIA MEDIULUI
ÎNCONJURĂTOR (Oferă câteva
recomandări privind utilizarea maşinii
astfel încât să se protejeze mediul
înconjurător)
14
10. DATE TEHNICE (Rezumă
caracteristicile principale ale maşinii)
15
11. DECLARAŢIE DE CONFORMITATE 16
12. CERTIFICAT DE GARANŢIE (Rezumă
condiţiile de garanţie)
16
13. GHID PENTRU REZOLVAREA
PROBLEMELOR (Vă ajută să rezolvaţi
rapid unele eventuale probleme de
utilizare)
17
ATENŢIE! – Pentru a putea fi utilizată,
unitatea motoare “BC 241 D / DS 2410 D
descrisă în acest manual trebuie să fie cuplată
exclusiv cu accesoriile: Motocoasă “D-BC”,
Motoferăstrău pentru elagaj “D-PP”, Suflantă
pentru frunze “D-BV, Maşini de tuns gard viu
“D-HC” şi prelungitor. În orice caz, înainte de a
folosi maşinile complet montate, citiţi cu
atenţie acest manual şi manualele accesoriilor.
1. NORME DE SIGURANŢĂ
ATENŢIE
- Instrucţiunile de siguranţă din manual se
referă doar la funcţionarea motorului.
Acestea nu iau în considerare situaţiile de
pericol care rezultă din utilizarea maşinii
din care face parte motorul.
- Sistemul de pornire al aparatului dv.
produce un câmp electromagnetic de
intensitate foarte joasă. Acest câmp poate
6
interfera cu unele pacemakere. Pentru a
reduce riscul de leziuni grave sau mortale,
persoanele cu pacemaker trebuie să-şi
consulte medicul şi pe producătorul
pacemakerului înainte de a utiliza acest
aparat.
ATENŢIE! – Regulamentele naţionale
pot limita utilizarea aparatului.
1 - Nu folosiţi motorul dacă sunteţi obosiţi sau
sub efectul alcoolului, al drogurilor sau al
medicamentelor.
2 - Purtaţi îmbrăcăminte adecvată şi
echipament de siguranţă precum cizme,
pantaloni rezistenţi, mănuşi, ochelari de
protecţie, antifoane şi cască de protecţie.
Folosiţi haine mulate pe corp, dar comode.
3 - Utilizarea motorului este rezervată
operatorilor adulţi, care pot înţelege şi
respecta normele de siguranţă, măsurile de
precauţie şi instrucţiunile din acest manual.
Nu trebuie să se permită niciodată ca
motorul să fie utilizat de către minori.
4 - Utilizaţi motorul departe de alte persoane
sau de animale.
5 - Înainte de a porni motorul, verificaţi ca
maneta de acceleraţie să funcţioneze liber.
6 - Umpleţi rezervorul doar când vă aflaţi
departe de surse de căldură şi cu motorul
stins. Nu fumaţi în timpul alimentării cu
combustibil.
7 - Nu efectuaţi alimentarea în încăperi închise
sau în zone care nu sunt bine ventilate.
8 - Nu porniţi niciodată motorul dacă nu sunt
montate toate componentele sale, inclusiv
eşapamentul, filtrul de aer, capacul filtrului şi
carterul de pornire; fixaţi-le bine la locul lor.
9 - Cu motorul la ralanti, mecanismul nu
trebuie să se rotească. În caz contrar reglaţi
şurubul de ralanti.
10 - Când motorul este pornit, nu efectuaţi
nicio operaţie de întreţinere.
11 - Nu lucraţi cu eşapamentul defect.
12 - Nu folosiţi combustibil (amestec) pentru
operaţiunile de curăţare.
13 - Nu controlaţi scânteia bujiei lângă orificiul
cilindrului.
14 - Controlaţi zilnic motorul pentru a vă
asigura că toate dispozitivele, atât cele de
siguranţă, cât şi celelalte, sunt în stare de
funcţionare.
15 - Evitaţi să utilizaţi motorul în încăperi
închise sau ventilate necorespunzător.
Gazele de eşapament sunt toxice: conţin
monoxid de carbon.
16 - Când motorul este în funcţiune (sau este
fierbinte), ţineţi-l departe de materiale
inflamabile.
17 - Aveţi grijă la eşapament şi la celelalte
componente fierbinţi.
18 - Opriţi motorul şi asiguraţi-vă că s-a răcit
înainte de a efectua alimentarea
rezervorului de combustibil. Nu umpleţi
complet rezervorul.
19 - Nu scoateţi dopul rezervorului şi nu
umpleţi rezervorul când motorul este cald
sau este în funcţiune (lăsaţi motorul să se
răcească 2 minute înainte de a efectua
alimentarea).
20 - Nu puneţi motorul în funcţiune dacă s-a
scurs amestecul, dacă se simte miros de
benzină sau dacă există pericol de explozie
(îndepărtaţi maşina de scurgerile de
amestec şi evitaţi să produceţi scântei până
când amestecul nu s-a evaporat complet).
21 - Nu modificaţi neautorizat, în niciun fel,
reglajele motorului (lăsaţi motorul să
funcţioneze la viteza setată de producător).
22 - Goliţi rezervorul de benzină în cazul
transportului pe drumuri accidentate sau
pe distanţe lungi.
23 - Păstraţi motorul într-un loc uscat, departe
de surse de căldură, şi ridicat de la sol.
24 - Deoarece unele părţi se pot desprinde şi
pot proiecta obiecte în mod periculos,
solicitaţi ca volanul şi ambreiajul să fie
reparate exclusiv de către un Centru de
Asistenţă Autorizat.
25 - Nu efectuaţi niciodată singuri operaţiuni
sau reparaţii diferite de cele de întreţinere
normală. Adresaţi-vă exclusiv unui Centru
de Asistenţă Autorizat.
26 - Reţineţi că proprietarul sau operatorul este
responsabil pentru accidentele sau riscurile
suferite de terţe persoane sau pentru
7
deteriorarea bunurilor aflate în
proprietatea acestora.
ATENŢIE
- Când motorul este în funcţiune, apucaţi
întotdeauna mânerul anterior cu mâna
stângă şi pe cel posterior cu mâna dreaptă.
Nu încrucişaţi niciodată braţele când
apucaţi mânerele. Şi persoanele stângace
trebuie să respecte aceste instrucţiuni (Fig.
2). Aveţi grijă ca nicio parte a corpului dv.
să nu se afle în apropierea lamelor şi a
eşapamentului.
- Nu utilizaţi niciodată un aparat ale cărui
dispozitive de siguranţă sunt defecte.
Dispozitivele de siguranţă ale aparatului
trebuie să fie supuse verificărilor şi
întreţinerii pe baza informaţiilor furnizate
în această secţiune. Dacă maşina nu este
găsită corespunzătoare în urma
verificărilor, adresaţi-vă unui Centru de
Asistenţă Autorizat pentru reparaţii.
- Orice utilizare a maşinii care nu este
prevăzută în mod expres în manual trebuie
să fie considerată o utilizare improprie şi,
prin urmare, constituie o sursă de pericole
pentru persoane şi bunuri.
PERICOL DE ARSURI!
ÎMBRĂCĂMINTEA DE PROTECŢIE
Când lucraţi cu motocoasa, purtaţi
întotdeauna îmbrăcăminte de protecţie
omologată în privinţa siguranţei. Folosirea
îmbrăcăminţii de protecţie nu elimină riscul de
rănire, dar poate reduce efectele rănirii în caz de
accident. Dealerul dv. de încredere vă poate
ajuta să alegeţi îmbrăcămintea adecvată.
Îmbrăcămintea trebuie să fie adecvată şi nu
trebuie să vă stânjenească mişcările. Purtaţi
îmbrăcăminte de protecţie strânsă pe corp.
Jachetele şi salopetele de protecţie sunt
ideale. Nu purtaţi haine, eşarfe, cravate sau
bijuterii care s-ar putea agăţa în rămurele.
Strângeţi-vă părul, dacă este lung, şi protejaţi-l
(de ex. cu un fular, o beretă, o cască etc.)
Purtaţi pantofi de siguranţă dotaţi cu tălpi
antiderapante şi cu vârfuri de oţel.
Purtaţi ochelari sau vizieră de protecţie!
Purtaţi echipament de protecţie împotriva
zgomotelor; de exemplu căşti sau dopuri
pentru urechi. Utilizarea echipamentului de
protecţie pentru urechi necesită o atenţie şi
o prudenţă sporite, deoarece percepţia
semnalelor acustice de pericol (strigăte, alarme
etc.) este limitată.
Purtaţi mănuşi care permit o absorbţie
maximă a vibraţiilor.
2. EXPLICAREA SIMBOLURILOR ŞI A
AVERTIZĂRILOR REFERITOARE LA
SIGURANŢĂ (Fig. 13)
1 - Citiţi manualul de utilizare şi întreţinere înainte
de a folosi acest aparat.
2 - Tipul de aparat: UNITATEA MOTOARE
3 - Marcaj CE de conformitate
4 - Numărul de serie
5 - Anul fabricaţiei
6 - Puneţi-vă cască, ochelari şi căşti de protecţie.
7 - Nivel de putere acustică garantat
8 - Pompa de combustibil
3. COMPONENTELE PRINCIPALE (Fig. 1)
4 - Hamurile
5 - Buşon rezervor carburant
6 - Pompa de combustibil
7 - Şuruburi reglare carburator
8 - Protecţie eşapament
9 - Bujie
10 - Filtru aer
11 - Mâner de pornire
12 - Buton comandă starter
13 - Buton blocare accelerator
14 - Buton STOP
15 - Buton accelerator
16 - Prindere hamuri
17 - Mâner
18 - Tub de transmisie
19 - Racord de conectare accesorii
8
4. ASAMBLAREA
MONTAREA MÂNERULUI (Fig. 3)
Montaţi mânerul pe tubul de transmisie şi fixaţi-l
cu şuruburi (A). Poziţia mânerului poate fi regla
în funcţie de necesităţile operatorului.
ATENŢIE - Se montează mânerul în buclă
(A, Fig.4) între săgețile de etichete (B, Fig.4A)
și mânerul posterior (C, Fig.4).
MONTAREA ŞI DEMONTAREA ACCESORIILOR
(FIG. 5)
Montarea:
Slăbiţi articulaţia (E) rotind mânerul (C) în sens
antiorar;
Aliniaţi proeminenţa de pe accesoriu (B) cu
canelura (A) de pe articulaţia (E);
Introduceţi tubul accesoriului (D) în articulaţia
(E) până la linia punctată (F);
N.B. Pentru a facilita operaţia, rotiţi unealta
de tăiere a accesoriului pentru a angrena
arborele de transmisie cu îmbinarea. Vericaţi
ca articulaţia să nu e murdară;
Strângeţi bine mânerul (C) rotind în sens orar.
Demontarea:
Slăbiţi racordul rotind mânerul (C) în sens
antiorar şi scoateţi accesoriul.
Accesorii aprobate
Următoarele accesorii pot fi montate pe unitatea
motoare:
Accesoriu motocoasă: D-BC
Accesoriu motoferăstrău pentru elagaj: D-PP
Accesoriu maşină de tuns gard viu: D-HC
Accesoriu suflantă pentru frunze: D-BV
Accesoriu prelungitor
5. PORNIREA
CARBURANTUL
ATENŢIE: benzina este un carburant
extrem de inflamabil. Aveţi foarte mare grijă
când manipulaţi benzină sau un amestec de
combustibili. Nu fumaţi şi nu aduceţi foc sau
flăcări în apropierea carburantului sau a
aparatului.
ATENŢIE: combustibilul şi vaporii
acestuia pot cauza leziuni grave dacă sunt
inhalaţi sau dacă ajung în contact cu pielea.
Din acest motiv, ţi foarte atenţi când mânuiţi
combustibilul şi vericaţi să e disponibilă o
aerisire adecvată.
ATENŢIE: reţineţi că există riscul de
intoxicare cu monoxid de carbon.
· Pentru a reduce riscul de incendiu şi de
arsuri, manipulaţi cu grijă carburantul. Este
foarte inflamabil.
· Agitaţi şi puneţi combustibilul într-un recipient
aprobat pentru carburant.
· Amestecaţi combustibilul în aer liber, într-un
loc unde nu sunt scântei sau flăcări.
· Puneţi aparatul pe sol, opriţi motorul şi lăsaţi-l
să se răcească înainte de a efectua alimentarea.
· Desfaceţi încet buşonul de carburant, pentru a
elibera presiunea şi pentru a evita ieşirea
carburantului.
· Strângeţi bine buşonul de carburant după
alimentare. Vibraţiile pot cauza o slăbire a
buşonului şi ieşirea carburantului.
· Ştergeţi combustibilul care a dat pe dinafară
din aparat. Deplasaţi aparatul la 3 metri
distanţă faţă de locul în care s-a efectuat
alimentarea, înainte de a porni motorul.
· Nu încercaţi niciodată să ardeţi combustibilul
care a dat pe dinafară, în nicio împrejurare.
· Nu fumaţi în timp ce manipulaţi combustibilul
sau în timpul funcţionării aparatului.
· Păstraţi carburantul într-un loc răcoros, uscat
şi bine aerisit.
· Nu păstraţi combustibilul în locuri cu frunze
uscate, paie, hârtie etc.
· Păstraţi aparatul şi carburantul în locuri în care
vaporii de carburant nu vin în contact cu
scântei sau flăcări libere, cu boilere de apă
pentru încălzire, cu motoare electrice sau
întrerupătoare, cuptoare etc.
· Nu scoateţi buşonul rezervorului când motorul
este în funcţiune.
9
necesară în funcţie de consumul dv.; nu
cumpăraţi mai mult decât ceea ce veţi folosi
în una sau două luni;
- Păstraţi benzina într-un recipient închis
ermetic, într-un loc răcoros şi uscat.
ATENŢIE - Pentru amestec, nu utilizaţi
niciodată un carburant cu un procent de
etanol mai mare de 10%; se poate folosi
gazohol (amestec de benzină şi etanol) cu un
procent de etanol de până la 10% sau
carburant E10.
NOTĂ - Preparaţi doar cantitatea de amestec
necesară pentru utilizare; nu lăsaţi amestecul în
rezervor sau în canistră mult timp. Se recomandă
să se utilizeze stabilizator pentru carburant
Emak ADDITIX 2000 cod. 001000972, pentru a
păstra amestecul pe o perioadă de 12 luni.
Benzină alchilată
AVERTIZARE - Benzina alchilată nu are
aceeaşi densitate ca benzina normală. De
aceea, motoarele reglate cu benzină normală
pot necesita o reglare diferită a şurubului H.
Pentru această operaţie trebuie să vă adresaţi
unui Centru de Asistenţă Autorizat.
ALIMENTAREA
Agitaţi canistra cu amestec înainte de a efectua
alimentarea.
OPERAŢII PRELIMINARE
HAMURILE
O reglare corectă a hamurilor permite
motocoasei să aibă un bun echilibru şi o înălţime
adecvată faţă de sol (Fig. 6).
Purtaţi hamuri de tip simplu.
Suspendaţi motorul de hamuri prin
intermediul inelului (A, Fig. 6).
Poziţionaţi cârligul (16, Fig. 1) astfel încât să se
obţină o echilibrare optimă a motorului.
Poziţionaţi catarama (C, Fig. 6A) astfel încât
motorul să se afle la o înălţime adecvată.
ULEI
2%-50 : 1
1
5
10
15
20
25
BENZINA
l
0,02 (20)
0,10 (100)
0,20 (200)
0,30 (300)
0,40 (400)
0,50 (500)
l
A
(cm
3
)
· Nu folosiţi combustibil pentru operaţiunile de
curăţare.
· Aveţi grijă să nu vărsaţi carburant pe hainele
dv.
· Păstraţi unitatea şi combustibilul într-un loc în
care să nu fie la îndemâna copiilor.
Acest produs este acţionat de un motor în 2
timpi şi necesită preamestecarea benzinei şi a
uleiului pentru motoare în 2 timpi. Preamestecaţi
benzină fără plumb şi ulei pentru motoare în doi
timpi într-un recipient curat, omologat pentru
benzină.
CARBURANT RECOMANDAT: ACEST MOTOR
ESTE CERTIFICAT PENTRU A FUNCŢIONA CU
BENZINĂ FĂRĂ PLUMB, PENTRU AUTOMOBILE,
CU CIFRA OCTANICĂ 89 ([R + M] / 2) SAU CU O
CIFRĂ OCTANICĂ MAI MARE.
Amestecaţi uleiul pentru motoare în 2 timpi cu
benzina, conform instrucţiunilor de pe ambalaj.
Vă recomandăm să utilizaţi ulei pentru motoare
în 2 timpi Efco - Oleo-Mac la 2% (1:50), formulat
în mod special pentru toate motoarele în doi
timpi răcite cu aer.
Proporţiile corecte de ulei/carburant indicate în
prospect (Fig. A) sunt adecvate când se foloseşte
ulei pentru motoare PROSINT 2 şi EUROSINT 2
sau un ulei de motoare echivalent, cu o calitate
ridicată (specificaţii JASO FD sau ISO L-EGD).
AVERTIZARE: NU FOLOSIŢI ULEI PENTRU
AUTOVEHICULE SAU PENTRU MOTOARE
OUTBOARD ÎN 2 TIMPI.
AVERTIZARE:
- Cumpăraţi doar cantitatea de carburant
10
PORNIREA
ATENŢIE! În lipsa unui accesoriu montat,
arborele de transmisie este accesibil de la
exterior. NU porniţi NICIODATĂ unitatea
motoare dacă nu are montat niciun accesoriu.
Folosirea unităţii motoare fără accesoriile
montate recomandate poate provoca răniri
grave utilizatorului şi/sau deteriorarea
unităţii.
Înainte de a porni motorul, verificaţi ca
accesoriul să fie montat corect şi să nu fie în
contact cu corpuri străine.
Cu motorul la ralanti, dispozitivul de
tăiere nu trebuie să se rotească. În caz
contrar, contactaţi un Centru de Service
Autorizat pentru a efectua o verificare şi
repara problema.
ATENŢIE: Când motorul este în
funcţiune, apucaţi întotdeauna mânerul
anterior cu mâna stângă şi pe cel posterior cu
mâna dreaptă. Staţi întotdeauna cu corpul în
partea stângă a tubului. Nu apuci niciodată
cu mâinile încrucişate. Operatorii stângaci
trebuie să respecte aceleaşi instrucţiuni (Fig. 2).
Adoptaţi o poziţie de tăiere adecvată.
Expunerea la vibraţii poate cauza
leziuni persoanelor care suferă din cauza
unor probleme de circulaţie sanguină sau cu
probleme ale sistemului nervos. Adresaţi-vă
medicului dacă apar simptome fizice precum
amorţeală, lipsa sensibilităţii, reducerea
puterii normale sau variaţii ale culorii pielii.
Aceste simptome apar, de obicei, la degete,
mâini sau încheieturi.
Înainte de a porni motorul, verificaţi ca
butonul de acceleraţie să funcţioneze liber.
ATENŢIE: respectaţi instrucţiunile de
siguranţă referitoare la mânuirea
carburantului. Opriţi întotdeauna motorul
înainte de a alimenta. Nu adăugaţi nicioda
carburant într-un aparat care are motorul în
funcţiune sau cald. Deplasaţi-vă la cel puţin 3
m faţă de locul în care s-a efectuat alimentarea,
înainte de a porni motorul. NU FUMAŢI!
1. Curăţaţi suprafaţa din jurul buşonului de
carburant, pentru a evita contaminarea.
2. Desfaceţi încet buşonul de carburant.
3. Turnaţi cu atenţie amestecul de carburant în
rezervor. Evitaţi să vărsaţi pe dinafară.
4. Înainte de a pune la loc buşonul de carburant,
curăţaţi şi controlaţi garnitura.
5. Puneţi imediat la loc buşonul de carburant,
strângându-l cu mâna. Ştergeţi eventualul
carburant revărsat.
ATENŢIE: controlaţi să nu existe pierderi
de carburant şi, dacă există, eliminaţi-le
înainte de utilizare. Dacă este necesar,
contactaţi serviciul de asistenţă al dealerului
dv.
Motor înecat
- Aplicaţi un instrument adecvat pe căpăcelul
bujiei.
- Ridicaţi căpăcelul bujiei.
- Deşurubaţi şi uscaţi bujia.
- Deschideţi complet robinetul.
- Trageţi de şnurul de pornire de câteva ori,
pentru a goli camera de ardere.
- Puneţi la loc bujia şi aplicaţi căpăcelul,
apăsându-l cu fermitate.
- Puneţi întrerupătorul de funcţionare pe I,
poziţia de pornire.
- Aduceţi maneta de şoc pe poziţia OPEN, chiar
dacă motorul e rece.
- Porniţi motorul.
PROCEDURA DE PORNIRE
1) Împingeţi încet pompa de pornire de 6 ori (6,
Fig. 1).
2) Puneţi maneta de şoc (12, Fig. 1) în poziţia
CLOSE (Închis) (0) (A, Fig. 8). În acest mod se
activează automat şi semi-accelerarea.
3) Puneţi maşina pe sol, într-o poziţie stabilă.
Controlaţi ca dispozitivul de tăiere să fie liber.
Ţinând maşina cu o mână (Fig. 7), trageţi
şnurul de pornire (de cel mult 3 ori) până
când se aude primul zgomot al motorului.
11
Pentru o maşină nouă poate fi necesar să
trageţi de mai multe ori.
4) Puneţi maneta de şoc (12, Fig. 1) în poziţia
OPEN (Deschis) (0) (B, Fig. 8).
5) Trageţi de şnurul de pornire pentru a porni
motorul. După ce maşina a pornit, încălziţi-o
timp de câteva secunde, fără a atinge
acceleratorul. Maşina poate avea nevoie de
mai multe secunde pentru încălzire, dacă
afară este frig sau dacă se află la mare
altitudine. În final, apăsaţi pe accelerator (15,
Fig. 1) pentru a dezactiva semi-accelerarea
automată.
AVERTIZARE:
- Nu înfăşuraţi niciodată şnurul de pornire în
jurul mâinii.
- Când trageţi şnurul de pornire, nu folosiţi
întreaga sa lungime; acest lucru poate duce
la ruperea şnurului.
- Nu eliberaţi brusc şnurul; ţineţi mânerul de
pornire (11, Fig. 1) şi lăsaţi şnurul să se
înfăşoare încet la loc.
ATENŢIE: Când motorul este deja cald,
nu folosiţi maneta de şoc pentru pornire.
ATENŢIE: Folosiţi dispozitivul de semi-
accelerare numai în faza de pornire a
motorului la rece.
RODAJUL MOTORULUI
Motorul ajunge la puterea sa maximă după
primele 5÷8 ore de lucru.
În timpul acestei perioade de rodaj, nu lăsaţi
motorul să funcţioneze în gol la turaţia maximă,
pentru a evita solicitările excesive.
ATENŢIE! - În timpul rodajului, nu
modificaţi carburaţia pentru a obţine o aşa-
zisă creştere a puterii; motorul se poate
deteriora.
NOTĂ: este normal ca un motor nou să emită
fum în timpul primei utilizări şi după aceea.
6. OPRIREA MOTORULUI
Aduceţi maneta acceleratorului la minim (15, Fig.
1) şi aşteptaţi câteva secunde pentru a permite
răcirea motorului.
Opriţi motorul, aducând întrerupătorul de masă
(14) pe poziţia de STOP.
12
Tabel de Întreţinere
Următoarele intervale de întreţinere se referă doar la condiţiile normale de utilizare. Dacă utilizarea zilnică este mai lungă
decât este normal, sau în condiţii de tăiere dificile, intervalele recomandate trebuie să fie cât mai apropiate, în mod adec
-
vat
Întreg aparatul
Verificaţi (pierderi, fisuri și uzură)
x
x
x
x
x
x
x
Curăţaţi la terminarea lucrului zilnic
Verificaţi funcţionarea
Verificaţi (pierderi, fisuri și uzură)
Cereţi să fie controlat de către un Reparator Curăţaţi
Comenzile (întrerupătorul de masă, maneta de șoc, maneta
acceleratorului, maneta de siguranţă)
Rezervorul de carburant
Înainte de fiecare
utilizare
Lunar
În caz de deteriorare
sau defectare
În funcţie de
necesităţi
1 an sau 100 ore
Șnurul de pornire
Carburatorul
Bujia
Suporturi anti-vibraţii
Racord de conectare accesorii
x
Aripioarele cilindrului Curăţaţi
x
Fantele carterului de pornire Curăţaţi la terminarea lucrului zilnic
Inspeccionar (daños y desgaste)
Verificaţi distanţa dintre electrozi
Verificaţi (deteriorarea și uzura)
Lubrifiaţi
Cereţi să fie schimbat de către dealer
Schimbaţi
Verificaţi minimul (blocul de tăiere nu trebuie să se
rotească atunci când motorul este la ralanti)
Schimbaţi
x
x
x
xx
Curăţaţi, înlocuiţi elementul filtrului
Filtrul de carburant și tuburile
Verificaţi
x
x
xx
Filtrul de aer
Curăţaţi
Schimbaţi
x
x
x
x
x
x
x
7. ÎNTREŢINEREA
13
FILTRUL DE CARBURANT
Verificaţi periodic starea filtrului de carburant.
Un filtru murdar provoacă dificultăţi la pornire şi
reduce prestaţiile motorului. Pentru a curăţa
filtrul, scoateţi-l din orificiul de alimentare cu
carburant; dacă este excesiv de murdar, înlocuiţi-l
(Fig. 10).
MOTORUL
Curăţaţi periodic aripioarele cilindrului cu
ajutorul unei pensule sau cu aer comprimat.
Acumularea de impurităţi pe cilindru poate duce
la supraîncălzire, care este periculoasă pentru
funcţionarea motorului.
BUJIA
Se recomandă să se cureţe periodic bujia şi să se
controleze distanţa dintre electrozi (Fig. 12).
Utilizaţi o bujie NGK CMR7H sau de altă marcă,
având un grad termic echivalent.
RACORD DE CONECTARE ACCESORII
Pentru a garanta o funcţionare constantă şi
regulată a maşinii este necesar ca, la fiecare 30
ore de lucru, să se demonteze accesoriul (D, Fig.
4), să se ungă arborele de transmisie din interiorul
articulaţiei (E, Fig. 4) şi arborele de transmisie de
la extremitatea accesoriului (D, Fig. 4). Folosiţi
unsoare de calitate cu bisulfură de molibden. La
fiecare schimbare a accesoriului verificaţi
lubrifierea articulaţiei.
CARBURATORUL
Înainte de a efectua reglarea carburatorului,
curăţaţi filtrul de aer (C, Fig. 11) şi încălziţi
motorul. Acest motor este proiectat şi construit
în conformitate cu aplicarea Regulamentelor
(UE) 2016/1628. Carburatorul (Fig. 9) este
proiectat pentru a permite doar reglarea
şuruburilor L şi H într-o plajă de 1/4 de tur.
Plaja de reglare posibilă a şuruburilor L şi H, de
±1/8 de tur, este prestabilită de producător şi nu
poate fi modificată.
ATENŢIE: Nu forţaţi şuruburile în afara
plajei de reglare posibile!
Şurubul pentru ralanti T este reglat astfel încât să
existe o marjă de siguranţă corespunzătoare
între regimul de ralanti şi regimul de activare a
ambreiajului.
Şurubul L trebuie să fie reglat astfel încât motorul
să răspundă prompt la accelerările bruşte şi să
aibă o funcţionare adecvată la ralanti.
Şurubul H trebuie să fie reglat astfel încât
motorul să poată dispune de puterea maximă în
timpul fazei de tăiere.
CONFORMITATEA PENTRU EMISIILE DE GAZE
Acest motor, inclusiv sistemul de control al
emisiilor, trebuie să fie gestionat, utilizat și
întreinut în conformitate cu instruciunile
furnizate în manualul de utilizare, în scopul de a
menine performana emisiilor în limitele
stabilite de cerinele legale aplicabile mașinilor
mobile fără destinaie rutieră.
Sistemul de control al emisiilor motorului nu
trebuie să fie supus niciunei modificări
intenionate și niciunei utilizări
necorespunzătoare.
Operarea, utilizarea sau întreinerea incorectă a
motorului sau a mașinii ar putea cauza posibile
defeciuni ale sistemului de control al emisiilor,
iar cerinele legale aplicabile ar putea să nu mai
fie îndeplinite; în acest caz, trebuie să se ia
măsuri imediate pentru a corecta defeciunile
sistemului și pentru a restabili cerinele aplicabile.
Iată câteva exemple, nu exhaustive, de operare,
utilizare sau întreinere incorecte:
- Forarea sau deteriorarea dispozitivelor pentru
dozarea combustibilului;
- Utilizarea de combustibil și/sau de ulei de
motor care nu corespund caracteristicilor
indicate în capitolul PORNIREA/
COMBUSTIBILUL;
- Utilizarea de piese de schimb neoriginale, de
exemplu bujii etc.;
- Neefectuarea întreinerii sau întreinerea
necorespunzătoare a sistemului de eșapament,
inclusiv intervalele de întreinere incorecte
pentru toba de eșapament, bujie, filtrul de aer
etc.
ATENȚIE - Modificarea acestui motor
face ca certificarea UE privind emisiile să nu
mai fie valabilă.
Nivelul de emisii de CO2 ale acestui motor poate
fi găsit pe site-ul Emak (www.myemak.com), în
seciunea The Outdoor Power Equipment
World”.
FILTRUL DE AER
La fiecare 8-10 ore de lucru, scoateţi capacul (A,
Fig. 11), curăţaţi filtrul (C):
Curăţaţi cu degresant Emak cod 001101009A,
spălaţi cu apă şi suflaţi de la distanţă cu aer
comprimat, dinspre interior spre exterior.
Înlocuiţi filtrul dacă este foarte deteriorat. Un
filtru înfundat duce la o funcţionare neregulată a
motorului, mărindu-i consumul şi reducându-i
puterea.
14
ATENŢIE: Cu motorul la ralanti (2800-
3000 g/min), discul nu trebuie să se rotească.
Vă recomandăm să efectuaţi toate reglările
de carburaţie la dealerul dv. sau la un atelier
autorizat.
ATENŢIE: Variaţiile de climă şi de
altitudine pot duce la modificări ale
carburaţiei.
EŞAPAMENT
ATENŢIE! - Acest eşapament este dotat cu
catalizator, necesar pentru ca motorul să fie
conform cu cerinţele privind emisiile. Nu
modificaţi şi nu înlăturaţi niciodată catalizatorul:
dacă faceţi acest lucru, încălcaţi legea.
ATENŢIE! - Eşapamentele dotate cu
catalizator se înfierbântă foarte tare în timpul
utilizării şi rămân fierbinţi mult timp după
oprirea motorului. Acest lucru se întâmplă şi
când motorul este la ralanti. Contactul poate
cauza arsuri ale pielii. Reţineţi că există risc
de incendiu!
AVERTIZARE! - Dacă eşapamentul este
deteriorat, trebuie să fie înlocuit. Dacă
eşapamentul se înfundă frecvent, acest lucru
poate însemna că randamentul catalizatorului
este limitat.
ATENŢIE: nu folosiţi maşină dacă
eşapamentul este deteriorat, lipseşte sau a
fost modificat. Folosirea unui eşapament care
nu a fost întreţinut în mod adecvat măreşte
riscul de incendiu şi de pierdere a auzului.
ÎNTREŢINEREA EXTRAORDINARĂ
La terminarea sezonului, în caz de utilizare
intensivă, sau o dată la doi ani, în caz de utilizare
normală, este necesar ca un tehnician specializat
de la reţeaua de asistenţă să efectueze un control
general.
ATENŢIE: Toate operaţiile de întreţinere
care nu sunt indicate în acest manual trebuie
să e efectuate doar de un atelier autorizat.
Pentru a garanta o funcţionare constantă şi
regulată a maşină, reţineţi că eventualele
înlocuiri ale pieselor de schimb trebuie să e
efectuate numai cu PIESE DE SCHIMB
ORIGINALE.
Eventualele modificări neautorizate şi/
sau utilizarea unor piese de schimb
neoriginale pot cauza leziuni grave sau
mortale operatorului sau altor persoane.
8. DEPOZITAREA
Când maşina trebuie să rămână neutilizată pe
perioade lungi:
- Goliţi şi curăţaţi rezervorul de carburant într-un
loc bine ventilat. Pentru a goli carburatorul,
porniţi motorul şi aşteptaţi ca acesta să se
oprească (lăsând amestecul în carburator,
membranele s-ar putea deteriora).
- Procedurile de punere în funciune după
depozitarea pe timp de iarnă sunt aceleași ca
și pentru pornirea normală a mașinii (pag. 8).
- Respectaţi toate normele de întreţinere indicate
mai sus.
- Scoatei carburantul din rezervor și punei
bușonul la loc.
- Curăţaţi cu grijă fantele de răcire şi filtrul de aer
(Fig. 11).
- Păstraţi într-o încăpere uscată, pe cât posibil nu
în contact direct cu solul şi departe de surse de
căldură.
9. PROTECŢIA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR
Protecţia mediului înconjurător trebuie să fie un
aspect fundamental şi prioritar în utilizarea
maşinii, în scopul asigurării convieţuirii civilizate
şi al respectării mediului în care trăim.
- Evitaţi să deveniţi un element care deranjează
vecinii.
- Respectaţi cu stricteţe normele locale
referitoare la eliminarea materialelor rezultate
în urma tăierii.
- Respectaţi cu stricteţe normele locale
referitoare la eliminarea ambalajelor, a
uleiurilor, benzinei, bateriilor, filtrelor, pieselor
deteriorate sau a oricărui element care poate
avea un impact ambiental puternic; aceste
deşeuri nu trebuie să fie aruncate la gunoi, ci
trebuie să fie separate şi trimise la centrele
speciale de colectare, care se vor ocupa de
reciclarea materialelor.
Dezmembrarea şi eliminarea
În momentul casării, nu părăsiţi maşina la
întâmplare, ci adresaţi-vă unui centru de
colectare. O mare parte dintre materialele
folosite la fabricarea mașinii sunt reciclabile;
toate metalele (oel, aluminiu, alamă) pot fi
predate la un centru normal de recuperare a
metalelor. Pentru informaii ulterioare adresai-
vă serviciului normal de eliminare a deșeurilor
din zona dv. Eliminarea deșeurilor care rezultă
din dezmembrarea mașinii trebuie să fie
efectuată cu respectarea mediului înconjurător,
evitând să se polueze solul, aerul și apa.
În orice caz, trebuie respectată legislația
locală în vigoare.
În momentul dezmembrării aparatului, trebuie
să distrugeţi eticheta cu marcajul CE, împreună
cu acest manual.
15
cm
3
21.7
3000
11.900
kW
min
-1
cm
3
kg
0.9
min
-1
8.500
min
-1
4.0
400 (0.40 l)
10. DATE TEHNICE
Cilindree
Putere
Motor
Nr. rotaţii/min. minim
Capacitatea rezervorului
de carburant
Primer carburator
Sistem anti-vibraţii
Greutate
2 timpi EMAK
Da
Viteza motorului la viteza maximă
a arborelui de ieşire
Viteză maximă a arborelui de ieşire
Da
16
Acest aparat a fost conceput şi realizat cu cele mai moderne
tehnici de producţie. Firma producătoare garantează
produsele pe o perioadă de 24 de luni de la data de
cumpărare, dacă sunt utilizate de particulari, ca hobby.
Garanţia este limitată la 12 luni în cazul utilizării profesionale.
Condiţii generale de garanţie
1) Garanţia este recunoscută începând de la data
cumpărării. Firma producătoare, prin reţeaua de vânzare
şi de asistenţă tehnică, înlocuieşte gratuit piesele care
sunt defecte din cauza materialului, a prelucrării sau a
producerii. Garanţia nu afectează drepturile legale ale
cumpărătorului, prevăzute de codul civil, legate de
consecinţele defectelor sau ale viciilor cauzate de
obiectul vândut.
2) Personalul tehnic va interveni cât de repede posibil, în
limitele de timp permise de exigenţele de organizare.
3) Pentru a cere asistenţă în garanţie, este necesar să
prezentaţi personalului autorizat certificatul de garanţie
de mai jos, ştampilat de vânzător, completat la toate
rubricile, alături de factura de cumpărare sau de bonul
fiscal obligatoriu, care dovedeşte data cumpărării.
4) Garanţia se anulează în caz de:
- Lipsă evidentă a întreţinerii,
- Utilizare incorectă a produsului sau modificări
neautorizate,
- Utilizarea unor lubrifianţi sau a unor combustibili
neadecvaţi,
- Utilizarea unor piese de schimb sau a unor accesorii
neoriginale,
- Intervenţii efectuate de personal neautorizat.
5) Firma producătoare exclude din garanţie materialele de
consum şi piesele supuse unei uzuri normale din cauza
funcţionării.
6) Garanţia exclude intervenţiile de modernizare şi de
îmbunătăţire a produsului.
7) Garanţia nu acoperă punerea la punct şi intervenţiile de
întreţinere care ar putea fi necesare în timpul perioadei
de garanţie.
8) Eventualele defecţiuni cauzate în timpul transportului
trebuie să fie semnalate imediat transportatorului, în caz
contrar garanţia este anulată.
9) Pentru motoarele de alte mărci (Briggs & Stratton,
Subaru, Honda, Kipor, Lombardini, Kohler etc.) montate
pe maşinile noastre, este valabilă garanţia acordată de
producătorul motorului.
10) Garanţia nu acoperă eventualele daune, directe sau
indirecte, cauzate persoanelor sau bunurilor de
defecţiunile aparatului sau care rezultă din întreruperea
forţată, prelungită, a utilizării acestuia.
12. CERTIFICAT DE GARANŢIE
11. DECLARAŢIE DE CONFORMITATE
Subsemnata, firma Emak spa via Fermi, 4 - 42011 Bagnolo
in Piano (RE) ITALY, declară pe propria răspundere că
maşină:
1. Gen: Motor
2. Marca Oleo-Mac, Tip BC 241 D
Marca Efco, Tip DS 2410 D
3. Identificare de serie 826 XXX 0001 ÷ 826 XXX 9999
este conform cu prevederile Directivei/Regulamentului cu
modificările sau completările ulterioare:
2006/42/CE - 2014/30/EU -
(EU)2016/1628 - 2011/65/EU
, este
conformă cu dispoziţiile din următoarele norme armonizate:
EN ISO 12100:2010 - EN 55012:2007/A1:2009
Documentaţia Tehnică este depusă la Sediul Administrativ:
Direcţia Tehnică
Redactat la Bagnolo in Piano (RE) Italy - via Fermi, 4
Data: 20/07/2019
Fausto Bellamico - President
MODEL
CUMPĂRAT DE DL.
SERIAL No
DATA
DEALER
Nu expediaţi! Anexaţi numai la o eventuală solicitare de garanţie tehnică.
s.p.a.
17
13. GHID PENTRU REZOLVAREA PROBLEMELOR
ATENŢIE: opriţi întotdeauna maşină şi scoateţi lumânare înainte de a efectua
toate probele de corectare recomandate în tabelul de mai jos, în afară de cazurile
în care este necesară funcţionarea aparatului.
Dacă aţi verificat toate cauzele posibile, dar problema nu este rezolvată, consultaţi un Centru
de Asistenţă Autorizat. Dacă apare o problemă care nu este indicată în acest tabel, consultaţi
un Centru de Asistenţă Autorizat.
PROBLEMA CAUZE POSIBILE SOLUŢIE
Motorul nu porneşte sau
se stinge la câteva
secunde după pornire
Motorul porneşte, dar nu
accelerează corect sau nu
funcţionează corect la
viteză mare.
Motorul nu atinge viteza
maximă şi / sau emite fum
excesiv.
Motorul porneşte,
funcţionează şi
accelerează, dar nu
menţine ralantiul.
Motorul porneşte şi
funcţionează, dar
dispozitivul de tăiere nu
se roteşte
1. Nu se produce scânteie
2. Motor înecat
Carburatorul trebuie reglat.
1. Controlaţi amestecul ulei
/ benzină.
2. Filtru de aer murdar.
3. Carburatorul trebuie
reglat.
Carburatorul trebuie reglat.
Ambreiaj, cuplu conic sau
arbore de transmisie
deteriorat
1. Controlaţi scânteia bujiei. Dacă
nu există scânteie, repetaţi
testul cu o bujie nouă (CMR7H).
2. Urmaţi procedura de la pag. 10.
Dacă motorul tot nu porneşte,
repetaţi procedura cu o bujie
nouă.
Contactaţi un Centru de Asistenţă
Autorizat pentru a regla
carburatorul.
1. Folosiţi benzină proaspătă şi un
ulei adecvat pentru motoarele
în 2 timpi.
2. Curăţaţi; vezi instrucţiunile din
capitolul Întreţinerea filtrului de
aer.
3. Contactaţi un Centru de
Asistenţă Autorizat pentru a
regla carburatorul.
Reglaţi şurubul pentru ralanti T
(Fig. 9) în sens orar pentru a mări
viteza; vezi capitolul Întreţinerea
carburatorului.
Înlocuiţi dacă este necesar;
Contactaţi un Centru de Asistenţă
Autorizat
ATENŢIE: Nu încercaţi niciodată să efectuaţi reparaţii dacă nu aveţi mijloacele şi
cunoştinţele tehnice necesare. Orice intervenţie efectuată în mod neadecvat duce automat
la anularea garanţiei, iar Producătorul nu-şi asumă nicio responsabilitate în acest caz.
NOTE:
NOTE:
Mod. 61370628A - Lug/2020
ATENŢIE! - Acest manual trebuie să însoţească aparatul pe parcursul întregii sale durate de viaţă.
RO
Emak S.p.A.
42011 Bagnolo in Piano (RE) Italy
www.myemak.com
www.youtube.it/EmakGroup
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

Efco BC 241 D Manualul proprietarului

Tip
Manualul proprietarului
Acest manual este potrivit și pentru