8
ÎN INTERESUL SIGURANȚEI
• Când bicicleta este răsturnată sau culcată, este posibil ca în recipientul rezervor al
sistemului de frânare să existe bule de aer, rămase acolo la închiderea șurubului de
aerisire sau acumulate în diverse părți ale sistemului de frânare după utilizarea
îndelungată a acestuia. Sistemul de frânare pe disc nu este proiectat să funcţioneze în
poziţie răsturnată. Dacă bicicleta este răsturnată sau culcată, bulele de aer din recipientul
rezervor se pot deplasa în direcţia etrierelor. Dacă bicicleta este utilizată în această
situație, există riscul ca frânele să nu funcționeze și să se producă accidente grave. Dacă
bicicleta a fost răsturnată sau culcată, se va acţiona de câteva ori maneta de frână,
pentru a verifica utilizarea normală a frânelor înainte de a folosi bicicleta. Dacă frânele
nu funcționează normal, trebuie reglate conform procedurii următoare.
Dacă frâna nu funcționează corect (este moale) la apăsarea manetei
Se orientează maneta de frână într-o poziție paralelă cu solul, apoi se apasă ușor de mai
multe ori și se așteaptă revenirea bulelor de aer în recipientul rezervor. Se recomandă să
se scoată apoi capacul recipientului rezervor și să se umple rezervorul cu ulei mineral
până la dispariția bulelor. Dacă frânarea este în continuare moale, se aerisește sistemul
de frânare. (Consultați Completarea cu ulei mineral și aerisirea)
• Dacă maneta de prindere rapidă a butucului se află pe aceeași parte cu discul de frână,
este posibil să îl atingă, ceea ce este periculos; se verifică dacă cele două componente nu
se ating.
• Sistemele de frână pe disc SHIMANO nu sunt compatibile cu bicicletele tandem. Deoarece
bicicletele tandem sunt mai grele, solicitarea sistemului de frânare crește în timpul
utilizării frânei. Dacă frânele hidraulice pe disc sunt folosite pe biciclete tandem, uleiul se
va supraîncălzi, putând provoca blocarea din cauza vaporilor sau ruperea furtunurilor de
frână, urmată de defectarea frânelor.
• La montarea etrierului de frână folosind ştifturi
de fixare a şuruburilor, se vor folosi şuruburi de
lungime corespunzătoare.
În caz contrar, este posibil ca ştifturile de fixare
să nu fie montate corect, având ca efect căderea
şuruburilor.
Știft de fixare a șurubului
Furtun de frână
• După montarea furtunului de frână, adăugarea de ulei mineral original SHIMANO şi
aerisire, se apasă din nou de câteva ori maneta de frână pentru a verifica dacă frâna
funcţionează normal şi dacă nu există scurgeri de lichid din furtun sau din sistem.
• Pentru fiecare furtun de frână există o inserție conector specială. Se va folosi inserția
conectorului corectă, conform tabelului următor. Dacă se utilizează inserția conector
greșită, pot apărea scurgeri de lichid.