UM-3EB0A-000-05
Manual de utilizare
Butuc cu viteze
interne - 11 viteze
(Frână pe disc)
Manualele de utilizare sunt disponibile și în alte limbi la:
http://si.shimano.com
NOTIFICARE IMPORTANTĂ
•
Pentru informaţii despre montarea și reglarea produselor care nu
există în manualul de utilizare, se va lua legătura cu magazinul
sau cu un dealer. Manualul pentru dealeri, destinat mecanicilor
de biciclete profesioniști și experimentaţi, este disponibil pe
site-ul nostru web (http://si.shimano.com).
•
Nu este permisă dezasamblarea sau modifi carea acestui produs.
În interesul siguranţei, acest manual pentru de
utilizare trebuie citit în întregime înainte de
utilizare, iar instrucţiunile trebuie respectate
pentru o utilizare corectă.
Informaţii importante privind siguranţa
Pentru informaţii despre înlocuire, se va lua legătura cu magazinul
de la care a fost cumpărat produsul sau cu un dealer de biciclete.
AVERTISMENT
•
Este important ca utilizatorul să înţeleagă sufi cient de bine
funcţionarea sistemului de frânare al bicicletei. Folosirea incorectă
a sistemului de frânare al bicicletei poate avea ca rezultat
pierderea controlului sau căderea și accidentarea gravă. Dat fi ind
că fi ecare bicicletă poate reacţiona diferit, este important ca
utilizatorul să se familiarizeze cu tehnica adecvată de frânare
(inclusiv cu forța de apăsare a manetei de frână și cu controlul
bicicletei), precum și cu folosirea bicicletei. Acest lucru poate fi
făcut prin consultarea unui dealer specializat și a manualului
deutilizare a bicicletei și prin exersarea deplasării și frânării.
•
Se va verifi ca dacă roţile sunt bine fi xate înainte de folosirea
bicicletei. Dacă sunt slăbite, ele se pot desprinde, provocând
accidentări grave.
•
După citirea atentă a manualului de utilizare, acesta trebuie
păstrat într-un loc sigur pentru a putea fi consultat ulterior.
ATENŢIE
•
Vitezele trebuie schimbate una câte una, sau două câte două.
Întimpul schimbării, trebuie redusă forţa de pedalare. Dacă se
forţează maneta de schimbător sau dacă se schimbă mai multe
viteze în timpul pedalării în forţă, este posibilă scăparea
pedalelor și căderea soldată cu accidentarea gravă.
Schimbarea mai multor viteze spre o viteză mai ușoară poate
duce și la ieșirea cămășii din maneta de schimbător. Aceasta nu
afectează funcţionarea manetei de schimbător, deoarece după
schimbare cămașa revine în poziţia iniţială.
•
Dacă bicicleta este dotată cu frâne hidraulice pe disc, acţionarea
continuă a frânelor poate provoca un blocaj din cauza vaporilor.
Pentru a remedia problema, se eliberează temporar maneta.
Blocarea datorată vaporilor reprezintă un fenomen prin care
uleiul din sistemul de frânare se încălzește, ceea ce provoacă
dilatarea picăturilor de apă sau a bulelor de aer din sistemul
defrânare. Acest lucru poate avea ca rezultat o creștere bruscă
acursei manetei de frână.
•
Se învârte roata pentru a verifi ca dacă forţa de frânare este
adecvată.
•
Dacă frâna este aplicată frecvent, zona din jurul acesteia se poate
supraîncălzi. Zona din jurul frânei nu trebuie atinsă timp de cel
puţin 30 de minute după folosirea bicicletei.
Zona din jurul frânei
Notă
•
Vitezele pot fi schimbate în timpul pedalării, însă în unele situaţii
este posibil ca clicheţii și dinţii din butuc să producă zgomot.
•
Butucul cu 11 viteze include un mecanism de asistare a schimbării
vitezelor. Când acest mecanism de asistenţă funcţionează în
timpul schimbării vitezelor, este posibil să genereze zgomot sau
vibraţii. Senzaţia la schimbarea vitezelor poate să varieze și în
funcţie de viteza selectată.
De asemenea, este posibil să se genereze zomote dacă braţele
pedaliere sunt rotite înapoi sau dacă bicicleta este împinsă înapoi
în timp ce sunt selectate vitezele 7 - 11. Aceste fenomene sunt o
consecinţă fi rească a structurii mecanismului intern de schimbare
a vitezelor și nu reprezintă o defecţiune.
•
Șurubul de pe carcasa butucului este destinat schimbării uleiului.
Acest șurub nu trebuie desfăcut decât pentru schimbarea uleiului.
În caz contrar, uleiul se poate scurge și stropi obiecte.
•
Pentru o funcţionare optimă se recomandă contactarea
magazinului sau dealerului de biciclete pentru efectuarea
unoroperaţiuni de întreţinere, cum ar fi înlocuirea uleiului
dinbutuc după primii 1.000km parcurși și apoi la fi ecare doi
ani(saula fi ecare 5.000km dacă bicicleta este folosită frecvent).
•
Butucul cu viteze interne nu este complet etanș. Se va evita
utilizarea butucului în medii în care apa ar putea intra în acesta
șinu se va spăla cu jet de înaltă presiune, în caz contrar
mecanismul intern poate rugini.
•
Foile trebuie spălate periodic cu detergent neutru. De asemenea,
prin curăţarea lanţului cu detergent neutru și lubrifi erea acestuia,
se va prelungi durata de viaţă a foilor și a lanţului.
•
Dacă lanţul începe să sară, se vor înlocui pinioanele și lanţul la
undealer sau un reprezentant.
•
Produsele nu sunt garantate împotriva uzurii normale și
împotriva deteriorării produse de utilizarea normală și învechire.
Verifi cări periodice înainte de utilizarea
bicicletei
Înainte de utilizarea bicicletei, se vor verifi ca elementele
următoare. Dacă există probleme cu elementele următoare, se va
lua legătura cu magazinul de la care a fost cumpărat produsul sau
cu un dealer de biciclete.
•
Vitezele sunt schimbate corect?
•
Liniile articulaţiei casetei sunt în poziţie corectă?
•
Apar zgomote anormale în timpul funcţionării?
* Pentru informaţii despre verifi carea reglării cablului de
schimbător, se va consulta manualul de utilizare al manetei
de schimbător.
Numele componentelor
Butuc cu viteze
interne
Reţineţi: în scopul îmbunătăţirii produsului, specificaţiile pot fi modificate fără notificare.
(Romanian)